Vítězný návrh 35. LFŠ
Zdeněk Hejda nám zaslal ukázku práce, která zvítězila v soutěži o zpracování jednotného vizuálního stylu
35. Letní filmové školy Uherské Hradiště (LFŠ). Jak se vám líbí?
Autorem nového grafického vizuálu je Zdeněk Hejda ve spolupráci s textaři Vojtěchem Untermüllerem a Janou Kneschke z kreativního teamu agentury G2, která zvítězila v konkurenci více než 50 grafiků a grafických studií.
Krátce k vítěznému návrhu:
Při tvorbě nového vizuálního stylu jsme se snažili najít jednoduchý spojovací prvek, který na všech materiálech jednoznačně identifikuje 35. Letní filmovou školu. Našli jsme ho v jednom z témat LFŠ – komixu.
Inspirovali jsme se tiskovým rastrem, který používal Roy Lichtenstein při svých komixových adaptacích a aplikovali ho v makroskopickém měřítku na celou komunikaci LFŠ.
Barevné body tvoří ideální pozadí a zároveň jsou vizuálně dostatečně silné a kontrastní k okolí. Ve spojení s písmem Gotham, který je také adaptací jiné formy (reklamní grotesk amerických ulic), tvoří nepřehlédnutelný, ale velmi dobře čitelný vizuální styl.
Návrh nyní agentura rozpracuje na všechny materiály Letní filmové školy.
Ukázka variant hlavního plakátu (plakát bude mít pravděpodobně více mutací) a dalších materiálů.
Agentura G2 je pobočkou mezinárodní agenturní sítě G2, která patří do skupiny GREY GROUP.
Zdeněk Hejda
Creative Group Head
WMC|G2
Přidali jsme návrh Martina Peciny, který postoupil do druhého kola:
Základ mého návrhu je typografický. Komunikace s divákem/uživatelem/milovníkem filmu probíhá na dvou rovinách. Jednoduchá typografická hlavička je nositelem primárního textového sdělení, římská číslovka XXXV je nositelem sdělení obrazového. Jednoznačný symbol umožňuje vkládat na plakát, katalog, vstupenku či web různé obsahy a významy: na plakát patří diváci, na katalog filmy. Barevnost zarytě letní a pozitivní, v pozadí odlesky světel, připomínající vizuální vjemy milovníka filmu po osmi a více zhlédnutých filmech (notně již posilněného lihovými nápoji).
Podívejte se na celou prezentaci zde (2.2 MB) a na náhled webu zde.
Srdečně
Martin Pecina
Jak se vám návrhy líbí? Stane se vítězný projekt také tak silným vizuálním tahounem jako loňské zpracování od Věry Marešové o kterém jsme psali zde?
Komentáře k článku
30. 3. 2009 20:58 karel
29. 3. 2009 19:49 Pospo
27. 3. 2009 21:00 aznoh
27. 3. 2009 16:19 minduser
Ovšem ona forma, a sice puntíkový rastr, je tak nehorázně neoriginální, že musí mít pan Hejda opravdu hodně veliké sebevědomí (nebo snad jakousi drzost) vylézt s nečím tak hrubě provařeným. A hleďme, ono mu to prošlo a ještě zvítězil! Vidím to jako křivdu na všech, kteří se vždy snaží přijít s něčím novým, originálním, neokoukaným...
Pokud mám tedy porovnat dva prezentované návrhy, jednoznačně bych volil koncept pana Peciny. Už jen když porovnáte autorské popisy děl, je zcela evidentní kdo měl vyhrát. Kdo se snažil podchytit atmosféru a kdo postupoval suše pragmaticky (co by tak šlo kde vykrást).
27. 3. 2009 13:07 Viktor Hnátek
25. 3. 2009 18:57 Tomáš
25. 3. 2009 07:46 Martin John
25. 3. 2009 07:43 Martin John
25. 3. 2009 07:25 P€ETR
25. 3. 2009 01:15 m2s
24. 3. 2009 22:57 áj
a to logo mi navíc tak trochu připomíná kolínské TPCA
24. 3. 2009 22:34 Kachle
24. 3. 2009 19:26 Pajosak
PS: Roy Lichtenstein tam měl bubliny...........WHAAM!! :)