Font

logo

Výběr jazyka

cs / en

 

Nový Primalex

 Primalex, vedoucí značka v oblasti nátěrových hmot na českém trhu, mění své logo. Jeho autorem je bratislavská agentura IQ Design Studio.

Tradiční logo Primalex je po více než 20 letech, během kterých doznalo jen minimálních úprav, nahrazeno modernějším. Z původního loga zachovává červené provedení názvu značky, na druhou stranu však právě tento prvek výrazně modernizuje a dynamizuje a zasazuje jej do blízkosti barevného světa značky PRIMALEX prezentovaného třídimenzionální „zeměkoulí“ v nových pestrých barvách brandu. Ty jsou přeneseny také do nového sloganu, který zní „Prostor pro nápad“.  Nové logo je takové, jak se Primalex cítí – je veselejší, dynamičtější a hlavně barevnější než kdykoliv předtím. Tak zní tisková zpráva společnosti PPG, jíž produktová značka Primalex patří.

 

Autorem nového loga je bratislavská agentura IQ Design Studio, která nám napsala krátký komentář:
„So spoločnosťou PRIMALEX spolupracujeme od roku 2006 a za ten čas sme redesignovali väčšinu ich produktovej palety. Zmena loga bola prirodzeným vyustením tejto spolupráce, pretože jeho podoba už nezodpovedala súčasným požiadavkám ani vizuálu produktov. Požiadavka klienta bola urobiť logo farebnejšie, moderné, dynamické a hravé. Z mnohých riešení si klient nakoniec vybral podobu značky vo forme farebnej sféry, ktorá podporuje hlavný claim „prostor pro nápad“. Samotný logotyp je redesignom logotypu pôvodného.Toto riešenie umožňuje flexibilne pracovať ako s logotypom tak aj so značkou (sféra) samostatne."

 


Komentáře k článku

23. 6. 2010 18:34 Michal Přeček

Chytrolíni :))) je to dobré - jen to dotáhnout :(

23. 6. 2010 12:57 eva – designity.cz

Já vám nevím, o kresbě v kouli žádná, chtělo by to dotáhnout, ale jinak mi logo přijde poutavé, hezky variabilní a na ukázaných materiálech působí pozitivně.
Pod původním logem si představím oplzlého natěrače s cigárem v hubě, kdežto nové dává prostor ke kreativitě...

13. 6. 2010 11:15 budlix.cz

Mě se ten globus zamlouvá i tou svojí složitostí. Nevím, možná jej od základu koncipovali jako "logo, které bude aplikováno vždy dostatečně velké" :-).

Navíc při prvním pohledu mi skvěle zafungoval slogan "prostor pro nápad" - jakoby to chaos-barvos logo říkalo: pohraj si se mnou! stačí jen nápad!

Tak tak.
Btw: souhlas s tím že stejně jako varianty pro razítko je i č/b varianta loga dnes téměř nepotřebná (kor pro společnost zaměřující se na barvy).

11. 6. 2010 12:28 tom vild

hnusne, jen flek, klasika se mi libila a hlavne - pusobi na me i ted strasne moderne.

10. 6. 2010 12:17 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Přiznávám že jsem po tom skočil jak slepice po flusu a trochu jsem se za slovíčko chytnul.

:)

10. 6. 2010 00:27 Jakub

Lukáš> jasně, beru, chytáš mě za slovíčka, máš pravdu, že někdy loga nemají kresbu a někdy vizuální styl ani logo nemá žádné... Otom žádná. Tady ale mluvíme o něčem jiném. Pokud už dané logo MÁ dominantní symbol a ten symbol MÁ kresbu (tedy graficky řešený tvar), tak by to nemělo být všechno jen tak náhodně naplácané přes sebe, ale mělo by to mít svou logiku. To je jasný ne? Jako když třeba stylizuješ (zjednodušuješ) kresbu lva, tak se sakra dlouho zamýšlíš nad každou čárou – má tam být nebo ne, jak dlouhá, široká... U Primalexu prostě vadí (a to je fakt), že v té kouli vznikají podivná nedomyšlená místa, třeba dole pod zeleným flekem ta malinká tečička (díra skrz), která se při zmenšení ucela vytratí, jindy zase objeví... prostě buď tam být má (a měla by být dostatečně výrazná ve všech velikostech) nebo nemá, – nesmí působit pokaždé jinak, někdy třeba i jako chyba tisku... souhlas? :-)

9. 6. 2010 18:57 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Černobílé verze jako generální nařízení je nesmysl, ostatně jako jákekoliv jiné obecné poučky či pravidla.
Někde může být to hlavní tvar, na čem je věc postavena, jinde to klidně může být jen myšlenka či systém a konkrétní tvar naprosto chybí.

To na co jsme reagoval bylo čistě tvé tvrzení (podle mě mylné a nesmyslné), že "Dobré logo prostě musí mít zřetelnou kresbu, kde je jasné, co tam je a proč"

Dobré logo totiž nemusí mít vůbec žádnou kresbu...

9. 6. 2010 12:49 Jakub

Lukáši> dělej jak myslíš, na truc všem pravidlům a poučkám :-)
černobílá verze se nevytahuje proto, že by se dnes nějak dominantně používala v praxi, ale především proto, že ukazuje tvar loga v plné kráse (nebo spíš nahotě). proto dříve zkjušení tvůrci kvalitních log (Solpera, Ziegler) prezentovali své značky jen černobílé (tvar je totiž pro vnímání a identifikaci důležitější než barvy). A zde to platí na sto procent. Tvar neexistuje, jen nahodilé barevné fleky, nepromyšleného uspořádání...

9. 6. 2010 12:19 Lukas Veverka | www.parasite.cz

OT: Já už si ani nepamatuji, kde bych řešil použití černobílé verze loga. Nebo jednobarevnou. Tohle absolutně nechápu, že se pořád lpí na nesmyslném technickém omezení platném kdysi před deseti dvaceti rokami.

Od teď jsem se rozhodnul, že přestávám dělat ČB variantu programově a hotovo. Na truc. :)

Jestli totiž kvalita loga stojí podle některých jedinců na tom, jestli má čitelnou kresbu a čb provedení pak budu velmi rád, když budu dělat pro některé jedince nekvalitní design.

9. 6. 2010 11:30 Jakub

Michal Malina> u symbolu BT má každý z "fleků" své promyšlené místo, nic není nahodilé nebo nečisté, nevznikají podivné mikromezery, skládá se to jen ze šesti výrazných elips, při převodu do čb zůstává jasný tvar. Primalex má těh částí neočítaně, překrývají se nahodile, vznikají tam v detailech různé mikrotečky apod, barvy se slívají, při převodu do čb smybol nemá tvar už žádný... to přece není o sobjektivním vnímání. To lze popsat objektivně. Dobré logo prostě musí mít zřetelnou kresbu, kde je jasné, co tam je a proč a nesmí vznikat pochyby, zda to co vidím, tak má být nebo je to jen chyba reprodukce...

9. 6. 2010 10:45 Michal Malina:.

Jakub >
Je to jen můj subjektivní názor, ale to BT logo si mi zdá horší než Primalex.
Ten symbol není ničím zajímavý a typo se podle mě k němu nehodí. A to nepočítám zdánlivě podobnou kompozici a skadbu i rozvržení barev jako u starého MSN...

9. 6. 2010 10:30 Jakub

Tak se Hnidopichu podívej sem:

http://i.telegraph.co.uk/telegraph/multimedia/archive/01522/BT_Logo_1522701c.jpg

A zkus porovnat :-)

9. 6. 2010 01:10 Hňidopich

Proboha, lidi, vy asi chvalit moc neumite. Pche

Mě to přijde skvělé!

7. 6. 2010 15:15 Jakub

Charlie, také přemýšlej. takovouhle kouli má opravdu kdekdo. Je nicneříkající (navíc s překomplikovanou kresbou). Co je proto na dosavadním tahu štětcem špatného, když to asociuje malování pokoje? Evoluce je často lepší než revoluce.

6. 6. 2010 22:11 Charlie Isslander

Marek Petrů blbost, štětce se zbavili proto, že oni barvy dělají, nenatírají je ;-) trošku přemýšlej.

6. 6. 2010 15:37 Petr

Dobre logo. Myslim, ze prave stetce se primalex rad zbavil. Chtel jit dal, nezustavat v ramci komunikace jen u vyrobce barev. Primalex se posunul smerem k partnerovi, ktery vam pomuze nejen nartit zed, ale inspiruje vas k volbe barevnosti, stylu, ukaze trendy. Stetec je podle me pro takto zvolenou cestu marketingove komunikace nevhodny. Barevna koule predstavuje vse vyse zminene - mix, globalni pohled na vec. Trendy v tomto pripade logo byt muze a ma byt. Musi oslovit lidi, kteri si zarizuji byt prave dle trendu. Jedna se o barvu, kde zakazniky nezaujme napr. jeji kvalita, nezavadnost nebo odolnost proti prachu (prodejce kuchyne muze zaujmout ruznymi designy, vychytavkami, prodejce gauce pohodlnosti nebo originalitou - ale cim barva?).

Take bych jen zapracoval na typografii, napis PRIMALEX by mohl byt i cerny.

6. 6. 2010 09:00 Marek Petrů

Pěkné, ale až příliš složité. Ruší mě mnoho prvků a barev najednou. Nápis dobrý, vypustil bych slogan, nebo mu dal jednu barvu. Zeměkoule by zasluhovala zjednodušení. Využil bych pro to také potenciál tahů štětcem.

5. 6. 2010 13:33 miretc

...nenapadá mě žádné místo, nebo účel, kde by toto logo mělo být komunikované v ČB verzi...samo, že patří k dobrému stylu mít zvládlou tuto variantu, ale v době, kdy jsou i regionální noviny barevné...? Pro mě fajn, v porovnání s pseudo3D redesignem SAGEMU(který mě asi hodně utkvěl, když mi teď vypadl z hlavy), záležitost napohodu.

4. 6. 2010 22:02 Isslander Charlie

Zase se zde objevují opravdu hloupé, hloupé připomínky, chci bw verzi, je to blbé a pod. nová tvář primalexu se mi líbí a spoustu z těch co tady tvrdí je to bída apod. by se mělo zamyslet nad tím, co tvoří oni, jelikož zjevně umí předvést něco lepšího ;-)

3. 6. 2010 17:11 Jirka Dvořák

Na http://www.colordesigner.cz/ je logo použitý podle mě pěkně...

3. 6. 2010 16:43 kingtheking

Líbí se mi to.

3. 6. 2010 16:24 čadis

Kdy uz lidi pochopi, ze "jit s dobou" neboli "byt trendy" znamena ztracet svoji tvar. Tady je to krasne videt. Hroznej konzum z toho vylez.

I na tom vzorniku.... jsou to italove? Inspiro Fortissimo Color... tam to jako smerujou, ptam se? :)

3. 6. 2010 16:04 Petr Vytiska

Proc tady vsichni mluvi o prusvihu? Podle me princip designu nestoji na estetice, ale ucelnosti. Estetika je trendova, navic silne subjektivni.
Ja jsem na logo narazil jinde nez prave na Fontu. A musim rict, ze barevny gulas zafungoval skvele, protoze i pres maly rozmer me znacka upoutala a zaujala. A prvni co jsem videl, byla koule ve ktere se krasne michaly tekute barvicky. Pod tim znamy napis PRIMALEX. Logo v tu chvili bylo jasny, ucelny a citelny.

Takze mluvit tady o nejakem prusvihu nebo nepouzitelnosti je neopodstatneny.

Je fakt, ze pak jsem i ja zacal logo zkoumat a patrne bych si treba jeste pohral s kresbou - predevsim modreho fleku. A to tak, aby byla na prvni pohled vice rozeznatelna predni a zadni cast... Jednobarevneho loga bych se taky nebal. Samozrejme pokud nekdo tvori tuhle variantu tak, ze jednoduse prevede barvy na cernou a pozadi necha bile, pak s timhle bude mit problemy. Ale to neni jediny mozny zpusob. Lze prece kazdou barvu ci tvar ohranicit bilou linkou tak, aby znacka opet nabyla sveho charakteru a udelat tak logo citelne i v jednobarevne verzi.

Jinak pokud jde o fleky vs. tahy stetcem, tak by me tahy take zajimaly, nicmene takhle to opravdu pusobi jak mix tekutych barev a to je asi to, co firma uprednostnila.

3. 6. 2010 08:15 Anna_Designbox / Designbox.cz

Také si myslím, že je to hodně nepovedené logo, v jednobarevném provedení bude vypadat hrozně, jako prapodivně a nelogicky děravá koule. A i v barevné verzi žlutá a zelená splývají. Barevné tahy jsou rozpačité, nemají grafický švih, logo nepůsobí výtvarně, ale hodně kostrbatě.

3. 6. 2010 02:14 krtek

Naprosto nevyužitý potenciál původní myšlenky tahy štětce, který kdyby byl nově rozveden, mohlo to dopadnout lépe. Ano, tato verze mohla dopadnout hůř, logo není úplný průšvih, ale na design nejde hledět takto.

2. 6. 2010 23:28 Daniel Kulhánek | dklab.cz

Doplnění: Mluvím o novém logu a neříkám, že bych to staré nezachoval, jelikož je nadčasové, popř. s tou barevností by se s ním dalo pracovat dál.

2. 6. 2010 23:26 Daniel Kulhánek | dklab.cz

Podle mého názoru je to posun dobrý. Dříve nebylo tolik běžné, že jsou zdi barevné a většinou jsme si pod zdí představili bílou. Dnešní doba je jiná. Bývalé logo disponovalo červenou (firemní) barvou a bílým tahem štětce. Nyní je červená barva v písmu zachována v symbol nahrazen barevnou zeměkoulí rozlitých barev. Já nejsem proti.

Add jednoduchost log. Zase bych to takhle kategoricky nevymezoval, aby vše bylo co nejjednodušší, většina jednoduchcých symbolů jsou rozebrána a vše je pak podobné, značka má být unikátní. Středověká "loga", znaky, erby také nebyla úplně jednoduchá a jak vypadají.

2. 6. 2010 22:15 Kristian

Podle me krok zpět, neříkám že to logo bylo zázrak ale alespon typo bylo oproti tomu novemu dobre. Pochopil bych i to ze chteji zvyraznit tu barevnost. Ale toto je nepoužitelné, nezajímavé a zbytečně složíté. (přechody ?!) Nemluvně o tom sloganu... ten mi to rusi asi nejvic.

2. 6. 2010 20:07 miretc

tak různěbarevných zeměkulí už je kopa, tak proč ne další, mě by se víc líbila "šmahovatější" než tato "kaňkatá"....oživení mosí béť

2. 6. 2010 18:08 PeťaN   |   www.urviho.cz

Hihi.. ta koule mi připomíná výtvor žaludku po hodně dobrém mejdanu :D

2. 6. 2010 13:55 eva

Tak já to napíšu... je to blbý :-(

2. 6. 2010 10:18 Frustah

to mi moc iq nepřipadá..

2. 6. 2010 10:12 Lukas Veverka | www.parasite.cz

Naprosto chapu ze primalex se chtel zbavit toho stareho loga. Taky chapu ze v ramci toho jak chteji znacku profilovatje pro ne dulezite aby je lide prave prestali vnimat jako BILOU barvu.
Slogan je fajn.

Logo je prostorove svoji konstrukci, nejde o typicke soucasne tvoreni 3D z neceho co je ve sve podstate 2D.

Jedine co se tomu da asi vytknout je opet mala originalita a typografie. S globama a koulema se toho moc originalniho nevymysli.

2. 6. 2010 10:06 adam P

za mě teda DĚS!

1. 6. 2010 22:32 ente

skvělá práce.

1. 6. 2010 20:13 Kanibal

Ruší mě barevnost menšího nápisu "prostor pro nápad" a přílišná detailnost koule. Ale celkově se mi logo docela líbí - jen mi tam (jak píše Jakub) chybí pro Primalex typická bílá.

1. 6. 2010 17:57 Jakub

Určitě se dalo vycházet redesignem více z původního nápadu tahu štětcem. nebylo to kvalitní logo - třeba ta tenká linka nahoře jest zcela nesmyslnou a zbytečnou, ale dalo se z toho vyjít... bezpohlavní 3D koule narozdíl od logického tahu štětce (bílou barvou, která je typická pro Primalex) opravdu nic nevypovídá a nic neidentifikuje...

1. 6. 2010 17:13 Ps1cho

Tak tohle se mi vůbec nelíbí. Barevně je to takové podivné/přeplácané a ani mi to nepříjde veselé. Symbol je ošklivý, bez nápadu, mám pocit, že jsem ho už v různých obměnách několikrát viděl.

Je to škoda - staré logo přímo vybízí k nějakému nápaditějšímu řešení.

1. 6. 2010 16:38 Kuba

Celkem mě tam mate ta koule barevnost i z druhé strany. Moc se mi nelíbí a to staré je lehce zapamatovatelné u nového se to nedá říci.

1. 6. 2010 16:32 stope

Původní bylo rozhodně hezčí a i typo trochu upadlo... Navíc modré prvky poněkud zanikají na černém pozadí a chtěl bych vidět bw verzi =)

OT: kdy se zase objeví nějaké opravdu povedené logo? xD

1. 6. 2010 15:56 Marián

Víc se mi líbí to staré. Zase...

1. 6. 2010 14:47 m2s / ideafirst.cz

posun směrem do prázdna a průměru = nikam

materiál s kterým by se dalo kreativně pracovat až moc

20% ze 150%

1. 6. 2010 13:25 speedy

Další trendy 3D symbol, zbytečně složitá kresba koule ale ruší a je nepřehledná (zjednodušení na méně fleků by neškodilo)... Logo neurazí – ale ani nenadchne, univerzální symbol, který by mohla mít jakákoliv společnost, barevnost veselá ale černobílé provedení problematické, typografie průměrná, tedy celkem 5/10




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.