Ostrava má nové logo!!!!
Baník!!! Stodolní!!! Miluju tě!!! Skoro rok trvala spolupráce Ostravy s grafickým studiem Najbrt na novém logu města. Ve středu návrháři svou práci poprvé představili veřejnosti: je to "jen" bleděmodrý nápis zakončený třemi vykřičníky v trochu tmavším odstínu. Typický najbrtovský typografický minimalismus… Přečtěte si náš komentář.
Ostravští radní si návrh vybrali ze šesti verzí, které pro ně studio připravilo. "Práce již nyní pokračuje vytvářením komplexního vizuálního stylu, který by měl být postupně implementován od začátku příštího roku," oznámilo studio Najbrt, které již vytvořilo logo i Praze či Brnu. Autory návrhu jsou zakladatel firmy, přední český grafický designér Aleš Najbrt a jeho kolega Boris Meluš.
Za logo, licenci k jeho neomezenému používání i manuály s podrobnými návody pro jeho využití zaplatilo město celkem 1,8 milionu korun.
"Tři vykřičníky za názvem Ostrava vyjadřují energii, sebevědomí a jakési furiantství a humor, které jsou typické pro Ostraváky," vysvětlil Najbrt. Využití modré barvy vychází z heraldické tradice města. Vykřičníky bude možné v budoucnu používat i samostatně jako symbol a zároveň před ně dosazovat různá jiná slova. "Každý si může za tento abstraktní logotyp dosadit své vlastní pocity, nálady a zkušenosti."
Nové logo se má v nejbližší době objevit na hlavičkových papírech, vizitkách a tiskovinách města. Postupně se má rozšířit i na vozy MHD a do vizuálního stylu dalších městem ovládaných firem.
Foto: www.najbrt.cz
Zdroj: http://www.tyden.cz/rubriky/media/reklama/ostrava-ma-nove-logo-za-1-8-milionu_82178.html
Náš komentář
Studio Najbrt v poslední době předvádí (mj. jsme zde představili logo pro EXPO), jak si představuje moderní korporátní design. Maximální jednoduchost, typografická (bezpatkové písmo) i barevná čistota (výrazné základní barvy jako azurová) a vše pak stojí na jednoduchém nápadu (rozdělení slova EXPO 2010 na čtyři různobarevné bloky po dvou znacích, "hříčka" s rozdělením slova PRA HA GUE atd.). V záplavě amatérských značek a bezradných symbolů měst s opakujícími se motivy kostek nebo srdíček patří bezesporu mezi to nejlepší u nás.
Kreativita a "humor" typu otočený vykřičník či minuska uprostřed nápisu z verzálek jistě fungují, značky jsou moderní, celosvětově srozumitelné a nadčasové. Nebyl by ale grafický design stojící převážně na podobných řešeních přece jen trochu nudný?
Koneckonců během chvíle jsme našli několik měst a zemí, jejichž loga jsou také postavená jen na hříčce s vykřičníkem (Melbourne, Johannesburg, India, Madrid, Dublin,Namibia)…
-OK-
Jak se logo Ostravy líbí vám?
Komentáře k článku
24. 6. 2024 14:54 BenediktG
10. 5. 2013 15:29 Jan Holík - Praha
3. 1. 2013 00:34 prostějovačka
19. 1. 2012 23:36 T.Skalik
28. 9. 2011 20:46 Honey
20. 12. 2010 14:18 DeiW
Bohužel vy pražáci nedokážete pochopit smysl tohoto loga.
7. 9. 2010 20:15 Marcela
1. 9. 2010 10:22 jarnemec
19. 7. 2010 01:54 Franta Jetel jr.
28. 5. 2010 20:13 Michal
25. 5. 2010 11:58 Zdenek
21. 4. 2010 21:22 kris
16. 3. 2010 15:10 františek Prdelka
9. 3. 2010 17:04 Jana
21. 9. 2009 23:19 ostrik
to je jako nebe a dudy.
Navíc Amstrdam má ty křížky z heraldického znaku města už xlet, má to nějaké opodstatnění a není to nějaká fotbalová interpunkce.
Podle mne to vůbec nic o Ostravě nevypovídá.Naprostý formalismus.
Tak mne napádá proč vymýšlet městum loga?
stačilo by jim přiřadit nějaký znak abecedy,vrazit pod to nebíčko a shrábnout prachy...
a ještě to pak vystavovat
21. 9. 2009 16:30 David Baudyš
10. 9. 2009 18:56 lukas
14. 6. 2009 12:17 klajnos
30. 5. 2009 10:19 Jacques
18. 5. 2009 09:12 michal:.
16. 5. 2009 18:06 Lucie
14. 5. 2009 19:10 bob
Neřve to tolik fotbalově. Každého fotbal nezajímá a ten náš zkorumpovaný zvlášť.
25. 3. 2009 03:37 Lukáš Brežák
22. 10. 2008 23:12 Joshua
12. 10. 2008 14:20 Tomáš Hájek
(Proč by třeba na dopisním papíru nemohl být symbol tří vykřičníků? Např. Amsterodam má skvělý vizuální styl pro změnu se třemi křížky)...
Bohužel je zde řada nečtivých, zlých a hloupých výlevů (hlavně pak logicky ty anonymní, což by se možná mělo nějak omezit)...
10. 10. 2008 20:46 blaa
10. 10. 2008 16:24 blah
6. 10. 2008 15:21 VF
http://ografologii.blogspot.com/2008/10/logo-ostravy-brna-prahy.html
+ srovnání s logem Brna a Prahy
6. 10. 2008 15:15 gh
6. 10. 2008 15:05 MC
6. 10. 2008 15:02 FD / Brno
Ale mohli víc přemýšlet. (a to i dost lidí v týhle klasický česko/anonymní diskuzi)
!!! http://www.myspace.com/chkchkchk
6. 10. 2008 12:59 tomáš
5. 10. 2008 12:08 Marek
Mimochodem jsem Ostravák, jsem na to hrdý a jsem hrdý, že ostravská radnice pod Kajnarovým vedením našla odvahu pro tohle LOGO!!!
PS pro redakci: Otázka proti spamu má znít: "Jaké je nej město v ČR?" Odpověď: OSTRAVA!!!
4. 10. 2008 22:19 mjkhl
S pravopisnou chybou návrh za 1.8 mega - kluci z Najbrta si umí vydělat vatáž!
Bože můj, koho tam ti Najbrtovci teď zaměstnávají? Nejenom že kopčí Obamovu hustou kampaň, ale ještě se nestydí se snížit k tomuhle? To za chvíli mohou do městského CI prasit ten šílený Ostravský dialekt! (Jenom to slyším a otevírá se mi v kapse rybička...)
Po geniálních výrobcích typu logo Reflexu či logo CAUSA tohle? Aleši, nestydíte se? A co na to Jan Tleskač?
4. 10. 2008 22:11 mjkhl
http://store.barackobama.com/v/vspfiles/photos/TS13128-OR-2.jpg - jen tak pro informaci, ze tu nemelu z cesty...
IMHO Kristepane 1,8 mega? Za tohle? To musi byt tedy extrakompletni graf. manual (s tim typem to bude tak i na 5 stranek :)
4. 10. 2008 22:10 mjkhl
http://store.barackobama.com/v/vspfiles/photos/TS13128-OR-2.jpg - jen tak pro informaci, ze tu nemelu z cesty...
IMHO Kristepane 1,8 mega? Za tohle? To musi byt tedy extrakompletni graf. manual (s tim typem to bude tak i na 5 stranek :)
4. 10. 2008 21:08 !!!
3. 10. 2008 21:31 pipe
Tím malým rozsahem bylo možná míněn zákonný finanční limit - u služeb jde o veřejnou zakázku právě až nad 2 mil. Kč bez DPH! (teď se tázavě dívám na PZ;o).
Ale i v takovém případě by oslovení více zájemců vybraných dle jasných kritérií (hlavně z důvodu návrhu vlastního loga, o které zde kráčí především - manuál už snad lze brát jako tu službu/řemeslnou práci) - a ještě lépe kvalitní vypsání nové veřejné soutěže o návrh (kdo, když ne třetí největší město v ČR hledající svoji grafickou tvář?) - působilo mnohem důvěryhodněji. A možná přineslo i méně diskutabilní výsledek...
Na druhou stranu to mohlo být s vizuálem Ostravy mnohem mnohem horší. Studio Najbrt je i přes všemožné výhrady totiž stále tuzemská špička. A víc k tomu asi nemám...
3. 10. 2008 18:59 xxx
V případě, že se v otevřeném řízení neobjeví žádná vhodná nabídka, lze využít jednacího řízení bez uveřejnění (§23). Navíc jde o zakázku malého rozsahu, takže mohli oslovit napřímo třeba jen 5 zájemců...
Kdo posuzuje, co je a není vhodná nabídka?
No jestli je zakázka za 2 mil. malého rozsahu? Jak pro koho.
Sorry, ale mě to smrdí korupcí.
Nemůžete někdo zveřejnit podmínky vyhlášení, průběhu a výsledků soutěže?
To by měla radnice udělat jako první, dřív než něco zadá přímo.
A SN by to mělo zajímat dřív než takový kšeft vezmou. Alespoň z etického hlediska.
Vyhlásit soutěž na logo za 50.000 a potom co si nic nevyberou zadat zakázku za 2 mega přímo, tak tomu říkám rovné zacházení.
2. 10. 2008 19:29 pipe
Já jsem ten zákon pochopitelně čet´ (a případný přesný výklad od právníků - nebo od znalců z UGD - jsem chtěl právě proto).
Samozřejmě existují různé formy výběrových řízení a různé finanční limity zakázek. Z paragrafu §23 ale možnost takto zadat veřejnou zakázku neplyne - z hlediska řádného vypořádání přecházející soutěže (bylo -li jaké) tj. výsledků resp.důvodů zrušení, z hlediska bezodkladnosti...
V grafickém designu se navíc zakázky přes 2 mega (kompletní manuál) najdou dost těžko - takže vše může být napřímo a bez soutěží (stačí si pár let předtím jednou nevybrat)? A navíc jde o navrhování - ne o dodávku kancelářské techniky.
Znovu připomínám kompletní § 6 "Zadavatel je povinen při postupu podle tohoto zákona dodržovat zásady transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace".
2. 10. 2008 14:54 Stanislav Petera
1. 10. 2008 22:18 bert
No nic. :-)
1. 10. 2008 19:25 josef pimon
nanoru: ...Pistora říká, že logo jako takové už vlastně neexistuje. Že už existují jen nápisy.
najbrt: U nás se v poslední době začaly prosazovat hodně jednoduché logotypy. Dostalo se to do absurdní podoby. Loga přestávají mít obsah, je to jenom taková inženýřina. Petr Babák se vůči tomu vymezuje, když třeba v soutěži na logo města Brna prostě přeškrtne Prahu, nebo napíše Brno je zlatá loď. Líbí se mi, že tím otevírá možnost vůbec uvažovat – spousta lidí o tom ani nechce uvažovat – že by tohle mohlo být skutečné logo města Brna. Já o tom uvažovat chci. Je to možná hraniční přístup, ale je strašně důležité, že někdo něco takového udělá. Chceme, aby loga měla obsah, aby nesla nějakou emoci. V tom vidím budoucnost nových značek.
nanoru: Přeškrtnuté Hradčany ale tu soutěž pravděpodobně nevyhrají. Posunou hranice ale na okraji bohužel i zůstanou - zakázku si odnese někdo jiný. Jestli taková věc potom nepatří na výstavu.
najbrt: Baví mě to víc v soutěži. A Petra snad taky. To je smysl takového konání. Přesvědčit o tom i zákazníka. Nejsem fanoušek nepřijatých návrhů. Ty jsou pro mě mrtvé. Naším úkolem je prosadit ty myšlenky do života. Myslím, že logo Prahy takovým příkladem je. Snažíme se vymýšlet hraniční, ale úspěšná řešení. Přeškrtnuté Hradčany asi projít nemůžou. Ale Brno je zlatá loď už možná ano. A to je zajímavé.
nanoru: Pokud to neprojde, nikdo to neuvidí, nebo jen malá skupina, která se tím jen utvrdí ve frustraci, která ústí v ještě úletovější věci...
30. 9. 2008 23:00 Mrkajte
http://www.laboratory.cz/projects/806-loga
30. 9. 2008 21:52 PZ
http://www.laboratory.cz/projects/806-loga
Díky za link. Už jsem o tom psal někde níže. Tohle epigonství považuju za největší problém a o tom zde kupoivu nikdo nediskutuje. Petrův návrh Brnoo! byl široce publikovaný a tudíž jej SN muselo vidět. A nechápu, že se s tím srovnali. Právně je to nepostižitelné, ale jinak - alespoň pro mne osobně - diskreditující. Prostě trapas. Tenhle fór funguje jen jednou.
30. 9. 2008 20:12 PZ
Když se tak oháníte zákonem o veřejných zakázkách 137/2006 Sb., mohl byste si jej nejdříve přečíst. V případě, že se v otevřeném řízení neobjeví žádná vhodná nabídka, lze využít jednacího řízení bez uveřejnění (§23). Navíc jde o zakázku malého rozsahu, takže mohli oslovit napřímo třeba jen 5 zájemců...
Zkrátka a dobře, lze veřejnou zakázku zadat přímo i bez porušení zákona.
30. 9. 2008 15:55 Mrkajte
30. 9. 2008 14:11 adam
30. 9. 2008 14:01 the dorchester
30. 9. 2008 13:55 Nohavica
nekteri si řikaji ART DESIGNERI....
30. 9. 2008 12:22 eva
Pokud verejna soutez probehla, nechapu, proc tomu radnice nedala trosku vetsi publicitu, aby se prihlasili i lidi, kteri nemeli zajem. Vzdyt vsichni vime, ze v Ostrave mame spoustu dobrych designeru, at uz profesionalu nebo amateru.
Logo nerika o meste a lidech v nem zijicich absolutne nic!!! (mimochodem znim nastvane jen proto, ze jsem pouzila tri vykricniky???)...
Jake furiantstvi proboha? Proc se svetu musime nedobrovolne prezentovat jako banda banikovcu, lidi, kteri se kazdy den opijeji na Stodolni a....nic vic? Ostrava toho nema moc na ukazani, ale radnice a lide by se meli snazit toto zmenit...a ne to nechat na nekom, kdo byl v Ostrave mozna jednou v zivote (omlouvam se, pokud dvakrat). Ale k cemu nam je nicnerikajici naprosto minimalisticke bledemodre vyblite logo?
Jak to tak vidim, priste az pojedu domu na prazdniny a vystoupim z vlaku na Svinove, tak se mi asi udela spatne a rychle zase odjedu pryc...co je sakra s lidma v Ostrave??? A ze je to chyba radnice? Ano...ale kdo je tam dosadil???
Zijte sladce blede modre!!!
A mimochodem ackoliv jsem to dodnes nevedela, vetsina Najbrtovy prace je dobra, ale tohle........
30. 9. 2008 12:21 the dorchester
30. 9. 2008 08:15 plechi
30. 9. 2008 01:06 xxx
Cílem nejen SN, ale i některých dalších je, aby se konečně přestalo soutěžit, protože je to zbytečné.
Nejlepší je to zadat jim, protože Oni tu jsou nejlepší!!!
Někdo si tu hraje na holandské Studio Dumbar. Hádejte kdo.
29. 9. 2008 23:05 pipe
Zákon o zadávání veřejných zakázek existuje - a těžko si mohou představitelé magistrátu vybrat příjemce dvou mega podle svého vkusu (nebo podle toho, s kým chodí na pivo - v horším případě). Samozřejmě to mají mít právně v pořádku především oni jako zadavatelé, ale... i ta druhá strana má po přijetí zakázky na postupu, který ani nemůže být transparentní, svůj podíl.
Veřejný klient prostě není totéž jako soukromý klient - a o veřejné zakázky se proto soutěží (mělo by se soutěžit - klientelismus a korupce jsou zatím častějším případem). A nepodařené soutěže nemůžou být přece alibi pro to, aby si každý zadával veřejné zakázky (jedno zda zpracování grafiky nebo vydláždění chodníku) komu chce a jak chce. O chápání/ pochopení tohoto problému ať si každý udělá obrázek sám...
Mluvit opakovaně o závisti snad není na místě. Tou by se oháněl i nějaký těžce protekční šmudla, kdyby ten kšeft dostal a někomu jinému se to nelíbilo - tady jde přece o princip a právo. Pokud to někdo z přítomných dokáže podrobněji rozebrat z právního hlediska, budu mu vděčný - v každém případě musí být dodržen priicip transparentnosti, nediskriminace a rovného zacházení - a to přímé zadání práce, byť zde renomovanému studiu, nesplňuje ani omylem).
29. 9. 2008 22:34 martina
29. 9. 2008 14:18 PZ
> A přijmout dvoumiliónovou zakázku z veřejných peněz přímo, to prostě není v pořádku ani právně, ani eticky.
No, jestli jsi o nelegálnosti postupu přesvědčen(a), tak SN či magistrát zažaluj. Ale vážně - sakra, proč by mělo libovolné studio/grafik řešit, jestli zadavatel postupuje "správně"? Není to snad záležitost zadavatele magistrátu, aby měl právně věci v pořádku?
A co je na tom proboha ze strany SN neetického? Příjde klient, řekne, že má pro ně práci, a oni ho pošlou pryč, aby si šel vypsat výběrko, které se mu nota bene už jednou neosvědčilo? Proč by to proboha dělali? Aby je pak v diskusi pár závistivců neosočovalo?
To jste fakt taková TRUBKA (pipe), že to neumíte pochopit?
29. 9. 2008 13:48 Karel
29. 9. 2008 10:30 Lukáš
29. 9. 2008 01:29 pipe
Dovolím si částečně nesouhlasit - a ZÁVIST jako "argument" odmítnout...
Pokud Najbrt dělá službu oboru svoji profesionalitou a odpovídající cenou své práce, měl by být určitým vzorem i v těch ostatních věcech. A přijmout dvoumiliónovou zakázku z veřejných peněz přímo, to prostě není v pořádku ani právně, ani eticky. A ve studiu Najbrt to zřejmě vědí...
Samozřejmě je lepší, když Ostrava oslovila renomovaného grafika - a ne třeba nějakou béčkovou reklamku vlastněnou primátorovým kamarádem - na principu to však vůbec nic nemění. Soutěže v Česku (nejen grafické) bývají velmi problematické, ale přímé zadávání významných veřejných zakázek ke zlepšení situace v oboru těžko přispěje. Přece nejde, aby odborná veřejnost (nebo UGD) proti zmršené či neexistující soutěži protestovala pouze tehdy, vyjde-li z toho zrovna nějaký paskvil...
29. 9. 2008 00:23 SKÁKALA
U loga na Česko sem to logo četl jako že se neumíme domluvit a teď že někdo musí furt hulákat, aby se vědělo, že vůbec existuje (to je jako se zaseknout na jediné poučce o tvorbě loga a to, že logo musí komunikovat).
Myslím, že Ostravu čeká opět - po té, co se trošku očistila od smogu - kašel od toho, jak bude muset vyřvávat, že je. Vím třeba o Prostějově. Je někde mezi Brnem a Ostravou!!! A nemusí na mě hulákat.
A i když přiznám originalitu třem vykřičníkům, úplně se hrozím jejich použití co by značky. To fakt bude všude trojice uřvanců? Tohle bude podle mě po nějaké době dost iritující. Jakákoliv komunikace města s obyvateli Ostravy!!! bude formou uřvaných jednosměrný rozkazů.
Mám pocit, že na lidi v Ostravě!!! se prostě zapomnělo.
Jo a ještě s tím furianstvím - to mi nepřijde jako pozitivní a směrodatné (a mimo jiné už vůbec ne specifické), ale pokud to mělo popsat lidi na radnici, pak myslím, že i Ostraváci!!! logu přijdou na chuť.
!!!
29. 9. 2008 00:02 fanda beznoska
28. 9. 2008 23:48 vo
28. 9. 2008 21:06 Doomen
28. 9. 2008 19:45 Pavel
28. 9. 2008 14:36 PZ
Ti křupani (promiňte ten výraz), kteří si zde stěžují na cenu, by si měli uvědomit, že tím, že si SN účtuje přiměřenou cenu, dělá službu celému oboru - ukazuje totiž, kolik taková práce skutečně stojí. A všichni ostatní díky tomu mají šanci také vydělat. A také bych rád viděl ty "spravedlivé" mezi diskutujícími, jak by při přímém oslovení ostravským magistrátem zakázku odmítli s poukazem na to, že se přece musí vypsat výběrko. ZÁVIST!!!
A ještě pro odoborníky, kterými se to zde jen hemží: "ten font z Tobruku" je Gotham od Frere-Jones&Hoefler.
28. 9. 2008 12:48 Tomáš Ledba
argumenty typu ohrane barvy nebo Futura nejsou zrovna v tomhle pripade vubec na miste .. futura je kvalitni font a barvy se daji vzdycky zkorigovat...
spatny pomer velikosti textu a znacky je castecne pravda, ale schvalne se podivej na www.logopond.com .. uvidis ze to neni nejhorsi ..
:-)) na zadnyho punkace ani pseudoumelce si nehraju, delam komercni veci .. no a co?
28. 9. 2008 11:50 Karel
28. 9. 2008 11:25 Jiri
28. 9. 2008 00:24 adam
kdyz nam tady tak velkohube vykrikujes
mno, myslim ze bys mozna byl rad za ty vizitky, ze :)
28. 9. 2008 00:02 Lukáš Veverka
28. 9. 2008 00:01 Tomáš Ledba
27. 9. 2008 22:51 Jiri
27. 9. 2008 22:25 Jiri
27. 9. 2008 22:12 karel
27. 9. 2008 20:30 Tomáš Ledba
27. 9. 2008 20:22 petr
Mozna byly logotypy zaslane do souteze tak tristni, ze si mesto radeji nevybralo zadny a oslovilo primo studio Najbrt. Proc ne?
Castka pul milionu byla za logo? Uvedena castka 1,8 mil. je preci za cely corporate (manual atd.).
27. 9. 2008 16:59 Ondra R.
Mínusy: Nevýrazné, bez většího nápadu, neoriginální barvy, font, ...
Možná lehce zapamatovatelné, ale zase mi přijde, že takhle vypadá dalších 100 logotypů různých firem, takže tohle se hned ztratí.
27. 9. 2008 14:11 NetWits
27. 9. 2008 01:18 pipe
- a pak to Najbrt dostane přímo.
27. 9. 2008 01:14 pipe
(Ale jinak jsem velice na rozpacích: vyhlásí se soutěž - jde do ztracena - a pak to Najbrt dostane Najbrt. Co nějaké zákony o zadávání veřejných zakázek?).
26. 9. 2008 23:33 Tomáš Ledba
26. 9. 2008 23:33 petr flíček
26. 9. 2008 22:38 Věra
Ví redakce Fontu, že nové CI města Ostravy byla přímá zakázka pouze pro studio Najbrt ? Ví redakce Fontu o tom, že všechny ostatní corporaty měst se dělaly formou veřejné soutěže s dotací zhruba čtvrtiny ceny za CI Ostravy. Mimo jiné zaplacené z veřejných zdrojů ?
26. 9. 2008 22:29 Petr
26. 9. 2008 21:19 Radim
26. 9. 2008 18:29 Ota Drápal
když jsem poprvé otevřel stránku s článkem tak mě logo nadchlo, je v tom vtip a nadsázka, dá se k tomu přiřadit cokoliv, je to vše vaše mysl. Tři vykřičníky z loga mi přijdou i jako tato diskuze :-). Překvapuje mě jak bouřlivé reakce se zde rozvinuly. Tomu logu nejde nic vytknout a tak už to bývá že většinou ty nejzajímavější nápady se sejdou s nevolí a pobouřením. Chtěl bych vidět jak to logo dopadne za 20 - 30 let.. Umím si představit rezavou ceduli na nádraží s tímhle oloupaným nápisem, bude to působit minimálně k zamyšlení a to nejen nad Ostravou....
26. 9. 2008 16:20 vojta
26. 9. 2008 15:14 Tomas
26. 9. 2008 14:38 Tomáš Ledba
26. 9. 2008 13:51 NejBrt
26. 9. 2008 13:32 grusa
26. 9. 2008 12:51 u-ray
OSTRAVO!!! prober se !!!
26. 9. 2008 12:11 NajBrt jede!!!
Nebo dostali radni provizi?
Ja jsem si dosadil: DOPRDELE!!! to byl kšeft
Krasne bezpohlavni, nicnerikajicí, soucasne unverzalne komercni.
Pred logo, za nej i pod nej si muzete nacpat co chcete, neni to uzasné?
Skvele prodana iterpunkce. Co prodaji priste?
P.S. Pozor!!! , zavorky uz ma UPM
26. 9. 2008 11:50 vodička
26. 9. 2008 10:48 mar-tin
26. 9. 2008 09:35 Ukee
Kolektiv::: nesnaž se zviditelnit rejpale ;)))
P.S.::: právě rozvíjím novou identitu a připadám si jako 15letá puberťačka :)))
26. 9. 2008 08:50 yawn
Tohle logo dokáže (po svém) reprodukovat i sekretářka, když ve wordu timesem napíše: FAKTURA!!!. Pořád to bude nějaká práce s identitou a bude ji rozvíjet.
Je možná pravda že nejsem úplně nestranný, protože nedávno jsem zkoušel logo jednoho nakladatelství a nakonec jsem obhajoval název s čárkou (NÁZEV,) a hodnotitelé to moc nevzali. Postavil jsem to právě na unikátnosti práce s tím, spíš než na zančce samotné. Takže tohle je pro mě tak trochu satisfakce (i když jsem to neměl tak estetický, jako je Ostrava)
Mě se asi ten přístup SN nějak líbí, ať už to jsou !!!, ahoj, Pra-ha-gue... Je dobře že zde jsou lidi kteří ví, že symbol není jen kolečko ve čtverečku nebo čtvereček v kolečku.
26. 9. 2008 08:49 Jiric
26. 9. 2008 08:35 Filip Bačák
Logo jednoduše sděluje temperament Ostravy. Je typograficky maximálně čisté.
mi připadá velmi zajímavé. jednoduché. vše sdělující. má skvělé následné použití... To je velké plus (nebo spíš velký !). Ale k městu, se až tak nehodí... Soukromá firma celo Ostravského významu, by byla lepší držitel...
Toť můj osobní názor
26. 9. 2008 02:30 adam
.... nepodelejte
26. 9. 2008 02:19 adam
jezisi marjaaaa.. hlavne se z najbrta nepodeljete
26. 9. 2008 01:34 miretc
26. 9. 2008 00:37 MIchal
26. 9. 2008 00:10 zklamaný
25. 9. 2008 21:43 PZ
25. 9. 2008 21:30 Venca
25. 9. 2008 19:48 Iblow
25. 9. 2008 19:05 MoB
25. 9. 2008 16:47 plechi
Varianty loga i logo samotné uvedené na prezentaci vypadají jako by si Najbrtovci vzpoměli týden před termínem že mají vymyslet něco pro Ostravu, a tak to taky dopadlo. Přijde mi to opravdu velmi velmi odfláknuté a tvořené totálně bez zájmu.
Opravdu nechápu jak někdo TOHLE může tvořit 1 ROK?!?!?
25. 9. 2008 16:29 David
Logo se mi líbí je řekl bych nadčasové, ale ten prezentační materiál je opravdu otřesný za to by se měli opravdu stydět... nebo lépe stáhnout ho a nahradit opravdovým neodfláknutým materiálem, důstojným pro tak obrovskou zakázku.
25. 9. 2008 16:11 Ales
25. 9. 2008 15:33 Karel
25. 9. 2008 15:32 Kanibal
25. 9. 2008 15:13 Ondrej Ctvrtek
25. 9. 2008 15:10 Martin Pecina
25. 9. 2008 15:06 m2s
25. 9. 2008 15:01 Ostravák
25. 9. 2008 14:59 Martin Gross
25. 9. 2008 14:50 rosta
25. 9. 2008 14:30 font
Slova jako "zprasený" a "znechucen" se k tomtu návrhu opravdu nehodí...
Prosíme, diskutujme bez urážek a invektiv vůči autorům návrhů (anonymita k tomu bohužel svádí).
25. 9. 2008 14:17 Petr
Logo sice není nějak originální, aspoň je ale oproti jiným (Kopřivnice např.) typograficky čisté a samotné vykřičníky se dají dobře používat.
25. 9. 2008 13:45 jarnemec
www.ostravablog.cz/mesto/komentare/ostrava/
25. 9. 2008 13:43 Roman
Krásná práce!!!
25. 9. 2008 13:36 onicem
25. 9. 2008 13:34 Herbi
Momentálně jsem v rozpacích co si o tomto logu myslet. Snad jen to, že za 1,8 milionu měli pánové radní pořídit něco smysluplějšího a na logo vypsat veřejnou soutěž za pár babek jak je teď zvykem...v každém připadě ze strany pana Najbrta gud byznys! Gratuluju!!!
25. 9. 2008 13:29 Ondra
http://www.ostrava.cz/jahia/webdav/site/ostrava/shared/omeste/aktuality/prezentace24-09.pdf
Mrkněte na to...
25. 9. 2008 13:21 geek
25. 9. 2008 12:55 kuba
25. 9. 2008 12:39 RS
Jedinou nevýhodou Cimrmannova nápadu bylo, že se pak v dole hromadili horníci...
25. 9. 2008 12:32 knax
... a jo zapomnel jsem na vykricniky. to je bomba napad. ze to jeste nikoho nenapadlo. :)
jinak logo ciste, jasne, ale oko ani dusi nepotesi
25. 9. 2008 12:31 onicem
25. 9. 2008 12:30 plechi
25. 9. 2008 12:25 Ondrej Ctvrtek
Ukazka: http://ondrejctvrtek.com/gallery/corporate/ostrava/1.jpg (1-4)
Ale bohuzel ostrava dostava palec dolu B(((. Kdyz to porovnam s ostatnim CI nasich mest tak tohle je vedle nich hodne STUDEN(tsk)E