Proč pořadatelé zvolili téma Obalová magie, vysvětluje Jeffrey Osterroth, generální ředitel Atoz Group: „Obalový byznys je pod tlakem. Výrobci nebo plniči obalů čelí kritice, že jsou zbytečné, představují velkou zátěž pro životní prostředí a že bychom se snad mohli vydat úplně bezobalovou cestou. Názor je to krátkozraký, jelikož nebere v úvahu všechny ty úžasné věci, které kvalitní a dobře navržené obaly vykouzlí.“
Protože se Obalko koná již podvanácté, berou organizátoři v úvahu také zpětnou vazbu od účastníků z předchozích ročníků. „Loňské téma bylo velmi vážné, a tak mnoho lidí vyzývalo k volbě poněkud optimističtějšího námětu. Nechtějí pořád slyšet, že obal je pouze odpad, což je do značné míry vyznění, které k nám skrze PPWR přichází z Evropské unie. Letos proto zdůrazníme všechny skvělé, mnohdy až magické aspekty, které jsou spojené s dobře navrženými a vyrobenými obaly,“ poznamenává Kateřina Osterrothová, programová ředitelka kongresu.
Na co se můžou účastníci těšit?
Kongres zahájí dechberoucí show kouzelníka Tomáše Juříka alias Tomasiana, finalisty TV show Česko Slovensko má talent a držitele mnoha cen za mikromagii. Po úvodu do magického světa obalů nás Paul Jenkins, výkonný ředitel společnosti ThePackHub, vezme na „poznávací zájezd“ po nejnovějších obalových inovacích z celého světa. Jak spotřebitelé vnímají obalové trendy? O tom bude mluvit Miroslav Paška, account director výzkumné agentury Ipsos. Součást dopoledního programu tvoří také velká panelová diskuse nazvaná „Obaly, které svedou: Jak získat pozornost spotřebitele“. Přes polední pauzu bude opět k dispozici sekce BizPack, která návštěvníkům umožní setkat se se zástupci předních společností obalového průmyslu a vyslechnout si jejich nabídky.
Odpolední program bude věnován deseti případovým studiím, které ukážou, jak inovace a spolupráce vedou k úspěchu v obalovém průmyslu. Pozdně odpolední panelová diskuse se zaměří na to, jak už dnes mohou firmy využívat obaly budoucnosti, které splňují nové legislativní požadavky a standardy udržitelnosti. Debata se zaměří na materiály budoucnosti, moderní obalové technologie a jejich vliv na spotřebitelské trendy.
Po celodenním odborném programu bude díky spolupráci mezi organizátorem kongresu Obalko, společností Atoz Group, a pořadatelem soutěže Obal roku, Obalovým institutem Syba, následovat ceremonie této soutěže. Na českém i slovenském trhu jde o jedinou certifikovanou soutěž pro firmy z Česka i zahraničí, která je zaměřená na obalová řešení. Jejím cílem je vyzdvihnout a propagovat nejlepší inovace a technologie v oblasti balení. Oblíbeným programovým bodem kongresu je Obalový Business Mixer.
Druhý kongresový den patří již tradičně exkurzím po zajímavých provozech. V tuto chvíli jsou potvrzené návštěvy moderního závodu Lego Group v Kladně a pražského výrobního a logistického provozu Pepsi, který spadá do skupiny Mattoni 1873.
Pro uživatele účast zdarma
Obalko je kongres, jehož cílem je přispívat ke vzdělávání a šíření poznatků z projektů, které se již pozitivně prokázaly v praxi. Proto je zdarma účast pro uživatele obalových produktů a služeb.
Zájemci se mohou již nyní registrovat na webových stránkách www.obalko.cz.