Font

design

Výběr jazyka

cs / en

 

Městská část Praha 10 představila nové logo a vizuální identitu

uvodni

Druhá největší městská část hlavního města se bude nově prezentovat značkou a vizuální identitou od studia MadLove.

 

logo-praha10_zakladni-varianta

Římská číslice X značící deset je hlavním prvkem nové vizuální identity Prahy 10, která vzešla ze soutěže pořádané organizací Czechdesign. Tento výrazný prvek designéři ze studia MadLove aplikovali do jednoduchého a odvážného vizuálního systému, který se propíše do komunikace městské části. 

„Symbol je to podle nás přímočarý a signifikantní. Poznáme jej, i když na sebe vezme různé podoby a formy provedení. V tom vidíme sílu identity. Vybízí ke kreativitě a volné interpretaci. Není neosobním, rigidním znakem, ale flexibilním komunikačním jazykem. Proto věříme, že je tato identita dlouhodobě udržitelná, bude se lehce obměňovat a díky tomu se neomrzí,“ přibližuje koncept Pavel Mádl ze studia MadLove. 

 

web-2

web-3

web-4

web-7¨¨web-9

Zvolené grafické provedení římské číslovky je výrazné natolik, aby komunikaci úřadu ve veřejném prostoru obyvatelé vždy dokázali identifikovat. Identita primárně stojí na černobílé barevnosti, která podtrhuje důstojný úřad, ale designéři ji rozehrávají i do barevnějších aplikací. 

Městská část Praha 10 doposud ke své komunikaci využívala pouze městský znak, který ale historicky odkazoval pouze na čtvrť Vršovice. Postrádala ucelený a moderní vizuální systém, který by dobře fungoval i pro digitální řešení.  Hlavním cílem soutěže bylo najít odvážnou identitu, která bude reflektovat různorodost městské části a podpoří hrdost u místních obyvatel.

„Naším záměrem bylo vytvořit profesionální, hrdou a seriózní identitu městské části, jakou ji člověk od úřadu očekává a chce, ale která zároveň dává prostor i pro svobodnou interpretaci, je pro občany lehce uchopitelná, lidská a přístupná. Nesoustředili jsme se jenom na vizuální prvky, ale také na sebevědomý jazyk, kterým městská část promlouvá ke svým občanům,“ doplňuje Pavel Mádl ze studia MadLove. 

Symbol římské číslice X doplňují vizuály s kreativním znázorněním tématu – ať už jde o oslavu státního svátku, veřejnou událost nebo jakékoliv jiné téma, které chce úřad komunikovat cílovým skupinám. Autoři vybrali s ohledem na harmonické doplnění celé identity použité písmo BC Novatica TXT od tuzemské písmolijny Briefcase Type Foundry. 

P10-identity-HD.mp4

 
MadLove
Pražské studio MadLove se zaměřuje primárně na tvorbu značek a komunikačních kampaní. Snaží se propojovat kvalitní a udržitelný design s funkčním reklamním přístupem. Návrh identity Prahy 10 vznikal v týmu designérů pod výtvarným vedením Petra Adamce a Evy Machajdíkové. 

 

O soutěži 
Soutěž proběhla jako uzavřená, dvoufázová, neanonymní a na základě pečlivé rešerše do ní bylo vyzváno šest profesionálních grafických designérů nebo studií: Klára Kvízová graphics, MadLove, OAX STUDIO, Adam Uchytil a Martin Egrt, Matej Vojtuš a Josefína Karlíková, Miroslav Žáček.

Do druhého kola postoupilo studio MadLove, duo Adam Uchytil a Martin Egrt a duo Matej Vojtuš a Josefína Karlíková.

Nezávislá část poroty:
doc. MgA. Kristina Fišerová – grafická designérka a pedagožka,
doc. MgA. Radek Sidun – grafický designér, typograf a pedagog,
doc. MgA. Mikuláš Macháček – grafický designér a pedagog,
MgA. Lukáš Kijonka – grafický designér a pedagog.

Všichni účastníci za svůj návrh obdrželi skicovné, vítězné studio pak zakázku na dopracování vítězného návrhu, implementaci finálního konceptu a vytvoření grafického manuálu vizuální identity městské části Praha 10.

Zdroj a více zde.

 

Jak se líbí nová Desítka vám?


Komentáře k článku

22. 2. 2024 09:56 Petr

robot:
Tak minimálně by bylo zábavné ta loga vytvářet :)
A třeba na zahradním městě se hodně ulic jmenuje "zahradně", takže tam by to bylo super, nebo třeba v Bohnicích jsou zase ulice hodně po polských městech, na Proseku podle okolních městeček, takže by mohly vzniknout i takové vyloženě sdílené identity....
https://www.font.cz/logo/brnenske-ulice-budou-mit-sva-loga.html

No radši už toho nechme, nebo se to ho nějaký úředník chytne. :)

21. 2. 2024 20:59 * Karel *

Zapomněl jsem napsat, že reaguji na předřečníka:
16. 2. 2024 11:41 Jáchym Hvězda prosim-proc(zavinac)seznam.cz

21. 2. 2024 20:58 * Karel *

Bohužel, to je Česká republika... Já bych to vše pominul, kdyby byl ten výsledek kvalitní, ale to aktuální logo města Žďár nad Sázavou prostě kvalitní není, to mohli rovnou zadat těm středoškolákům z Jihlavy.
Co se týče Czechdesignu, o tom si myslím, že to je pro někoho hlavně dobrý byznys. Články mnohdy píší lidé, zcela bez zkušeností, studenti. Řada článků je placená mnohdy neoznačená reklama.
Tomu, že se lidé z porot soutěží znají mezi sebou a znají se i se soutěžícími se vyhnout nedá. I kdyby ta soutěž byla anonymní, anonymitu lze snadno obejít.

21. 2. 2024 13:10 wgx

Samotný symbol hrozně generický, písmo fádní. Ilustrace sympatické. Bez obrazové části sice seriózní, ovšem hrozně nudné.

16. 2. 2024 11:41 robot

Ondrej: me to prijde jako super napad – to s designem kazde ulice! Aspon by to nebylo nudne chodit mestem. Stejne kazdy pouziva google mapy kdyz nevi presne kde ulice je...

16. 2. 2024 11:41 Jáchym Hvězda

Óda o tom, jak se upekla nová identita města Žďár nad Sázavou:
https://cutt.ly/uwVBbOHP

Jak říkávaly babičky: „Z h*vna bič neupleteš.“ A jak město se snaží identitu obhajovat:
https://cutt.ly/DwVBnSaS

Jojo to je Žďár

13. 2. 2024 13:23 Ondřej

Přesně jak píše Petr. Proti samotné grafické práci nemám co říct, ale tohle je problém, který jde ještě mnohem výš než jen ke špatnému zadání. Tohle zadání v první řadě vůbec nemělo vzniknout. Chápu, že občas není snadné se domluvit a určitě by z toho spoustu lidí trochu bolela hlava, ale bylo by na čase přestat s tímhle vyhroceným individualismem a začít přemýšlet o těchhle věcech s větším odstupem. Když bych to chtěl hnát do extrému, tak současným stylem počínání tady může mít nakonec každá ulice vlastní identitu.

12. 2. 2024 13:27 Petr

I kdyby to bylo nejlepší logo na světě, tak je to špatně, protože to vůbec nemělo vzniknout a žádný profesionální grafik by se takové soutěže neměl účastnit, protože to popírá veškeré principy jednotné vizuální identity. Ne design jako takový, ale to, že není jednotná identita celé Prahy.

11. 2. 2024 14:26 ondrej

oproti super vizuálu Prahy 3 mi tohle přijde poměrně slabý a nezapamatovatelný. X už tak používá spoustu institucí (viz X jako Twitter), takže by mě zajímalo, jak s ním budou pracovat.

10. 2. 2024 19:02 pani učitelka

To Ondra Jen by se musela pohlídat gramatika.

9. 2. 2024 12:19 Ondřej

Praha má mít jednu identitu a ne 22. Já osobně bych šel ještě dál a byl bych pro jednotný styl pro všechny obce – heraldický znak s kvalitním písmem by odvedli svou práci.




Osobní údaje, které zde uvádíte, budou použity pouze pro účely této diskuze na blogu font.cz.