Městská část Praha 10 představila nové logo a vizuální identitu
Druhá největší městská část hlavního města se bude nově prezentovat značkou a vizuální identitou od studia MadLove.
Římská číslice X značící deset je hlavním prvkem nové vizuální identity Prahy 10, která vzešla ze soutěže pořádané organizací Czechdesign. Tento výrazný prvek designéři ze studia MadLove aplikovali do jednoduchého a odvážného vizuálního systému, který se propíše do komunikace městské části.
„Symbol je to podle nás přímočarý a signifikantní. Poznáme jej, i když na sebe vezme různé podoby a formy provedení. V tom vidíme sílu identity. Vybízí ke kreativitě a volné interpretaci. Není neosobním, rigidním znakem, ale flexibilním komunikačním jazykem. Proto věříme, že je tato identita dlouhodobě udržitelná, bude se lehce obměňovat a díky tomu se neomrzí,“ přibližuje koncept Pavel Mádl ze studia MadLove.
Zvolené grafické provedení římské číslovky je výrazné natolik, aby komunikaci úřadu ve veřejném prostoru obyvatelé vždy dokázali identifikovat. Identita primárně stojí na černobílé barevnosti, která podtrhuje důstojný úřad, ale designéři ji rozehrávají i do barevnějších aplikací.
Městská část Praha 10 doposud ke své komunikaci využívala pouze městský znak, který ale historicky odkazoval pouze na čtvrť Vršovice. Postrádala ucelený a moderní vizuální systém, který by dobře fungoval i pro digitální řešení. Hlavním cílem soutěže bylo najít odvážnou identitu, která bude reflektovat různorodost městské části a podpoří hrdost u místních obyvatel.
„Naším záměrem bylo vytvořit profesionální, hrdou a seriózní identitu městské části, jakou ji člověk od úřadu očekává a chce, ale která zároveň dává prostor i pro svobodnou interpretaci, je pro občany lehce uchopitelná, lidská a přístupná. Nesoustředili jsme se jenom na vizuální prvky, ale také na sebevědomý jazyk, kterým městská část promlouvá ke svým občanům,“ doplňuje Pavel Mádl ze studia MadLove.
Symbol římské číslice X doplňují vizuály s kreativním znázorněním tématu – ať už jde o oslavu státního svátku, veřejnou událost nebo jakékoliv jiné téma, které chce úřad komunikovat cílovým skupinám. Autoři vybrali s ohledem na harmonické doplnění celé identity použité písmo BC Novatica TXT od tuzemské písmolijny Briefcase Type Foundry.
MadLove
Pražské studio MadLove se zaměřuje primárně na tvorbu značek a komunikačních kampaní. Snaží se propojovat kvalitní a udržitelný design s funkčním reklamním přístupem. Návrh identity Prahy 10 vznikal v týmu designérů pod výtvarným vedením Petra Adamce a Evy Machajdíkové.
O soutěži
Soutěž proběhla jako uzavřená, dvoufázová, neanonymní a na základě pečlivé rešerše do ní bylo vyzváno šest profesionálních grafických designérů nebo studií: Klára Kvízová graphics, MadLove, OAX STUDIO, Adam Uchytil a Martin Egrt, Matej Vojtuš a Josefína Karlíková, Miroslav Žáček.
Do druhého kola postoupilo studio MadLove, duo Adam Uchytil a Martin Egrt a duo Matej Vojtuš a Josefína Karlíková.
Nezávislá část poroty:
doc. MgA. Kristina Fišerová – grafická designérka a pedagožka,
doc. MgA. Radek Sidun – grafický designér, typograf a pedagog,
doc. MgA. Mikuláš Macháček – grafický designér a pedagog,
MgA. Lukáš Kijonka – grafický designér a pedagog.
Všichni účastníci za svůj návrh obdrželi skicovné, vítězné studio pak zakázku na dopracování vítězného návrhu, implementaci finálního konceptu a vytvoření grafického manuálu vizuální identity městské části Praha 10.
Zdroj a více zde.
Jak se líbí nová Desítka vám?
Komentáře k článku
22. 2. 2024 09:56 Petr
Tak minimálně by bylo zábavné ta loga vytvářet :)
A třeba na zahradním městě se hodně ulic jmenuje "zahradně", takže tam by to bylo super, nebo třeba v Bohnicích jsou zase ulice hodně po polských městech, na Proseku podle okolních městeček, takže by mohly vzniknout i takové vyloženě sdílené identity....
https://www.font.cz/logo/brnenske-ulice-budou-mit-sva-loga.html
No radši už toho nechme, nebo se to ho nějaký úředník chytne. :)
21. 2. 2024 20:59 * Karel *
16. 2. 2024 11:41 Jáchym Hvězda prosim-proc(zavinac)seznam.cz
21. 2. 2024 20:58 * Karel *
Co se týče Czechdesignu, o tom si myslím, že to je pro někoho hlavně dobrý byznys. Články mnohdy píší lidé, zcela bez zkušeností, studenti. Řada článků je placená mnohdy neoznačená reklama.
Tomu, že se lidé z porot soutěží znají mezi sebou a znají se i se soutěžícími se vyhnout nedá. I kdyby ta soutěž byla anonymní, anonymitu lze snadno obejít.
21. 2. 2024 13:10 wgx
16. 2. 2024 11:41 robot
16. 2. 2024 11:41 Jáchym Hvězda
https://cutt.ly/uwVBbOHP
Jak říkávaly babičky: „Z h*vna bič neupleteš.“ A jak město se snaží identitu obhajovat:
https://cutt.ly/DwVBnSaS
Jojo to je Žďár